Главная » Файлы » Разработки уроков

Разработка урока в 3 классе
19.01.2012, 00:59

Тема: My Favourite day.

Цели:

ü  совершенствование грамматических навыков;

ü  развитие умений говорения;

ü  совершенствование знаний о системе английского языка;

ü  совершенствование способности к логическому изложению содержания высказывания;

ü  привитие навыков разумного проведения свободного времени.

Тип урока: обобщение.

ХОД УРОКА.

1.      Организационный момент.

T.: How are you today?

P.: I’m fine, thank you.

T.: How’s your mum/dad?

P.: She’s/he’s fine.

T.: The topic of our lesson is "My Favourite Day”. Слайд №1

T.: The aim of our lesson is to develop grammar and speaking skills. Слайд №2

2.      Фонетическая зарядка.

                          T.: Look at the screen.

T.: Name what you can see in the screen. Слайды №3 - №9

P1 – Pn: A cat - cats; a dog – dogs; a fox – foxes; a bear – bears; a wolf – wolves; a tiger – tigers; a lion – lions.

3.      Выполнение письменного задания.

T.: Write down the plural form of the given nouns. Карточка №1

T.: Now, change your lists with your partner.

T.: Look at the screen and check answers. Слайд №10

4.      Активизация и контроль усвоения знаний.

       T.: What do you do on Monday/Tuesday…?

       P1: I play football on Monday/Tuesday…

       T.: What does she/he do on Monday/Tuesday…?

       P2: She/he plays football on Monday/Tuesday…

       T.: Open your WBs at page 51 and do ex. 4. Приложение 1

       P.: Fill in the gaps with necessary words.

5.      Разминка.

T.: Let’s play. Listen and do what I say.

It’s morning. Let’s get up, wash your face, have breakfast, go to school, read a book, have dinner, watch TV, jump, play football, go for a walk, do homework. It’s evening. Let’s go to bed and sleep.

6.      Чтение, работа с учебником.

T.: Open your books at p. 57, Ex. 1

      Let’s divide into 2 variants.

§  V1 – Read text 1.

§  V2 – Read text 2.

                          T.: Read your texts each other.

T.: Read aloud (P1, P2).

7.      Ученические проекты. Проверка домашнего задания.

T.: Boast! What is your favourite day? What do you usually do?

T.: All the rest – listen and be ready to answer some questions on his/her project.

P1, P2, …, Pn: Presents the project.

T.: What her/his favourite day?

      What does she/he do?

8.      Рефлексия.

T.: How are you now?

      Did you like the lesson?

9.      Домашнее задание.

T.: Your hometask is Ex.3, p.53 (WB) Слайд №11

10.  Подведение итогов урока.

T.: Your marks are following…

Thank you for the lesson.     Слайд №12

Good-bye.



Категория: Разработки уроков | Добавил: olgalev
Просмотров: 834 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Block title
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 45
Мини-чат
Статистика