Главная » Файлы » Разработки уроков |
19.01.2012, 00:59 | |
Тема: My Favourite
day. Цели: ü совершенствование грамматических навыков; ü развитие умений говорения; ü совершенствование знаний о системе английского языка; ü совершенствование способности к логическому изложению содержания
высказывания; ü привитие навыков разумного проведения свободного времени. Тип урока: обобщение. ХОД УРОКА. 1.
Организационный
момент. T.: How are you today? P.: I’m fine, thank you. T.: How’s your mum/dad? P.: She’s/he’s fine. T.: The topic of our lesson is "My Favourite
Day”. Слайд №1 T.: The aim of our lesson is to
develop grammar and speaking skills. Слайд №2 2. Фонетическая зарядка. T.: Look at the
screen. T.: Name what you can see in the screen.
Слайды №3 - №9 P1 – Pn: A cat - cats; a dog – dogs; a
fox – foxes; a bear – bears; a wolf – wolves; a tiger – tigers; a lion – lions. 3. Выполнение письменного задания. T.: Write down the plural form of
the given nouns. Карточка №1 T.: Now, change your lists with your
partner. T.: Look at the screen and check
answers. Слайд №10 4. Активизация и контроль усвоения знаний. T.: What do you do on Monday/Tuesday…? P1: I play
football on Monday/Tuesday… T.: What does she/he do on
Monday/Tuesday…? P2: She/he plays
football on Monday/Tuesday… T.: Open your WBs at page 51 and do ex.
4. Приложение 1 P.: Fill in the gaps with necessary words.
5.
Разминка. T.: Let’s play. Listen and do what I
say. It’s morning. Let’s get up, wash your face, have breakfast, go to
school, read a book, have dinner, watch TV, jump, play football, go for a walk,
do homework. It’s evening. Let’s go to bed and sleep. 6.
Чтение,
работа с учебником. T.: Open your books at p. 57, Ex. 1 Let’s divide into 2 variants. § V1 – Read text 1.
§ V2 – Read text 2. T.:
Read your texts each other. T.: Read aloud (P1, P2). 7.
Ученические
проекты. Проверка домашнего задания. T.: Boast! What is your favourite
day? What do you usually do? T.: All the rest – listen and be
ready to answer some questions on his/her project. P1, P2, …, Pn: Presents the project. T.: What her/his favourite day?
What does she/he do? 8.
Рефлексия. T.: How are you now?
Did you like the lesson? 9.
Домашнее
задание. T.: Your hometask is Ex.3, p.53 (WB)
Слайд №11 10. Подведение итогов урока. T.: Your marks are following… Thank you for the lesson. Слайд №12 Good-bye. | |
Просмотров: 834 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |
Конкурсы [7] |
Разработки уроков [7] |
Нормативные правовые документы [8] |
Олимпиадные задания [14] |
Полезные ссылки [1] |